ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΥΡΩΠΗ ΕΛΛΑΣ ΑΤΤΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑ ΘΡΑΚΗ ΚΟΣΜΟΣ ΚΡΗΤΗ ΚΥΠΡΟΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Μ. ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΣ ΧΕΡΣ ΑΙΜΟΥ ΙΣΤ. ΠΡΟΣΩΠΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ ΡΩΜΑΪΚΑ

Πέμπτη 28 Απριλίου 2016

Κύριος είναι ένα τρακόσα.(1,300,000)...Να το αφήσω...;

ΓΝΩΡΙΖΑΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΟΤΙ ΕΧΟΥΜΕ ΕΔΩ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗΣ  ΤΗΣ ΠΟΛΙΤΙΣΜΙΚΗΣ ΜΑΣ ΚΛΗΡΟΝΟΜΙΑΣ ;  ...ΔΗΛΑΔΗ  Η ΑΚΡΟΠΟΛΗ ΠΟΣΟ ΠΑΕΙ;....ΛΕΤΕ ΝΑ ΤΟ ΚΑΝΑΝΕ ΑΥΤΟ ΟΙ ΔΑΝΕΙΣΤΕΣ ; ΕΤΣΙ ΓΙΑ ΝΑ ΞΕΡΟΥΜΕ ΓΙΑΤΙ ΜΙΛΑΜΕ ....ΠΟΥ ΞΕΡΕΙΣ ΜΙΑ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΧΡΗΣΙΜΕΎΣΕΙ ΜΙΑ ΤΕΤΟΙΑ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ...!


Η ελληνική αστυνομία ανακοίνωσε ότι το  αρχαίο χάλκινο ειδώλιο που χρονολογείται στη Μέση Μινωική περίοδο και  που βρέθηκε στην κατοχή τεσσάρων ανδρών ς , οι οποίοι συνελήφθησαν με την κατηγορία της παράνομης εμπορίας αρχαιοτήτων στις 29 Μαΐου, 2015 στη Σητεία όπου 
το ειδώλιο, το οποίο απεικονίζει ένα νεαρό άνδρα και είναι 30 εκατοστά ύψος, αποτιμάται σε 1.300.000 €.

 Μια επιτροπή που έχει συσταθεί από το υπουργείο για τη διενέργεια της αξιολόγησης, έφτασε σε

Δευτέρα 25 Απριλίου 2016

Το Ελληνικό μωσαϊκό του «χαρούμενου» σκελετού που βρέθηκε στην αρχαία Αντιόχεια

Ο Ευφρόσυνος μας προσκαλεί να απολαύσουμε την ζωή τώρα... 
Το Ελληνικό μωσαϊκό του  «χαρούμενου» σκελετού που  βρέθηκε στην Νότια  Μικρά Ασία στην περιοχή της Αλεξανδρέτας, είναι του 3ου αιώνα π.Χ. την ελληνιστική περίοδο δηλαδή ( ελληνιστική περίοδος (300 - 64 π.Χ.), την ρωμαϊκή (64 π.Χ. - 325) και τη «βυζαντινή »εποχή 325 - 637)) Εκεί  αρχαιολόγοι ανακάλυψαν ένα αρχαίο ψηφιδωτό που δείχνει έναν ανακλινόμενο σκελετό ανθρώπου που έχει ένα αμφορέα σε χρήση πλάι του  με την επιγραφή στα ελληνικά: ΕΥΦΡΟΣΥΝΟΣ  ". Να είστε χαρούμενοι, να απολαύσετε τη ζωή"

Το μωσαϊκό ανακαλύφθηκε στην αρχαία Ελληνική πόλη  της Αντιόχειας ( Αντιόχεια η επί Δάφνη ή επί Ορόντου ή Αντιόχεια η Μεγάλη )αλλά αποκαλύφθηκε ολοκληρωτικά πριν λίγες μέρες Δύο πράγματα είναι πολύ σημαντικά για την ελίτ τάξη της  περιόδου όσον αφορά στις κοινωνικές δραστηριότητες. Το πρώτο είναι το μπάνιο και το δεύτερο το δείπνο. Στην πρώτη σκηνή, δεξιά ένας μαύρος ανάβει φωτιά.(δεν διακρίνεται εδώ )  Αυτό συμβολίζει το μπάνιο. Στην μεσαία σκηνή εμφανίζεται ένας νεαρός, άντρας να τρέχει προς ένα ηλιακό ρολόι ενώ πίσω του τρέχε ένας φαλακρός φτωχός υπηρέτης. Το ρολόι δείχνει ανάμεσα στις 9μμ και 10μμ. Κατά την  περίοδο, στις 9:00μμ ήταν η ώρα του μπάνιου. Θα πρέπει να φτάσει στο δείπνο μέχρι τις 10μμ. Αν δεν τα καταφέρει, τότε δεν θα είναι καλό.

Το ψηφιδωτό βρέθηκε κατά τη διάρκεια

Τρίτη 19 Απριλίου 2016

Από τον Ολυμπο στο Μανχάταν

Αρχαία ποτάμια, πηγές, υπόγεια νερά. Το υγρό στοιχείο, ευχή και κατάρα για το Δίον.

Ν.ΥΟΡΚΗ-ΑΠΟΣΤΟΛΗ. «Κύριε καθηγητά, τρέξτε γρήγορα γιατί με κοιτάει στα μάτια!» Ο φύλακας που ήταν βουτηγμένος μέχρι τα γόνατα μέσα στη λάσπη είχε μπροστά του το κεφάλι της Αιγύπτιας θεάς Ισιδας και εκλιπαρούσε τον αρχαιολόγο (και σημερινό διευθυντή του Μουσείου της Ακρόπολης) Δημήτρη Παντερμαλή και τους συνεργάτες του να επιστρέψουν στο Δίον για να καθαρίσουν το νέο εντυπωσιακό εύρημα μιας μάλλον αθόρυβης αλλά εξαιρετικά παραγωγικής ανασκαφής, που εκείνη τη χρονιά συμπλήρωνε 30 χρόνια ζωής. Ήταν ο Αύγουστος του 2003 που σημαδεύτηκε από την ανακάλυψη του Ιερού του Διός Υψίστου, σχεδόν άθικτου και με το λατρευτικό άγαλμα του θεού μέσα στο ναό του.

Τα τέσσερα αγάλματα των επικούρειων φιλοσόφων στην έκθεση της Νέας Υόρκης

Δεκατρία χρόνια μετά, το υποβλητικό, υγρό, στοχαστικό σύμπαν αυτής της καταπράσινης φέτας γης στους ανατολικούς πρόποδες του Ολύμπου, με τις αρχαίες πηγές και τα κρυστάλλινα νερά, προσγειώνεται στο κέντρο

Η Ελληνική Πέργαμος στο ΜΕΤ της Νέας Υόρκης - ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ

Η Πέργαμος και τα Ελληνιστικά Βασίλεια του Αρχαίου Κόσμου στη Νέα Υόρκη
Έκθεση με δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος


   ΔΕΙΤΕ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ    

Η έκθεση με τίτλο «Πέργαμος και τα Ελληνιστικά Βασίλεια του Αρχαίου Κόσμου», η οποία πραγματοποιείται με δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος και περιλαμβάνει περισσότερα από 265 μοναδικά αντικείμενα που δημιουργήθηκαν υπό την προστασία των ηγεμόνων των ελληνιστικών βασιλείων, με έμφαση στην αρχαία πόλη της Περγάμου, άνοιξε σήμερα τις πύλες της για το κοινό, στο Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης.


Η έκθεση αναμένεται να συμβάλλει σημαντικά στη διάδοση του πολιτισμού και της τεχνικής καινοτομίας της ελληνιστικής περιόδου, σε παγκόσμιο επίπεδο, ενώ είναι η πρώτη φορά που φιλοξενείται έκθεση στις ΗΠΑ που εστιάζει στην συγκεκριμένη ιστορική περίοδο.


Μέσα από την έκθεση, η οποία θα διαρκέσει έως και τις 17 Ιουλίου, παρουσιάζονται τρεις αιώνες ελληνικής τέχνης, καλύπτοντας μια περίοδο που ξεκινά από τα χρόνια του Μεγάλου Αλεξάνδρου και

Ελληνικοί θησαυροί βρέθηκαν τυχαία στην Σικελία στο Νύσιον Πεδίον

Μέρος από την μεγάλο θησαυρό αρχαίων ελληνικών έργων τέχνης

 Οι αστυνομικοί  στη νότια Ιταλία, οι οποίοι έψαχναν για παράνομα όπλα αποκάλυψαν αντ 'αυτού ένα μεγάλο θησαυρό αρχαίων ελληνικών έργων τέχνης.
Αξιωματικοί έψαχναν για όπλα και πυρομαχικά σε ένα σπίτι κοντά στη Σικελική πόλη της Enna όταν βρήκαν ένα σύνολο κρυμμένων  αντικειμένων που χρονολογούνται από μεταξύ του 5ου και του 2ου αιώνα π.Χ., αναφέρει η Corriere del Mezzogiorno .

Η κωμόπολη  Enna στην Σικελική γη του  αρχαιοελληνικού Νύσιου Πεδίου 
Συνολικά, 254 τεμάχια κατασχέθηκαν από την περιοχή, μεταξύ των οποίων δεκάδες αγγεία, λυχνάρια και αρχαία  στοιχεία από ψημένο πηλό  όπως το βίντεο της αποκάλυψης δείχνει παρακάτω. Τα κομμάτια πιστεύεται ότι προέρχονται από οικισμούς και χώρους ταφής στην κεντρική και νότια Σικελία.

Τετάρτη 13 Απριλίου 2016

Εντυπωσιακό αρχαιολογικό εύρημα στις ανασκαφές στο Φαληρικό Δέλτα

Ένα πολυάνδριο με τουλάχιστον ογδόντα νεκρούς, όλους πλην  ενός με δεσμά στα χέρια, μας πηγαίνει στην εποχή του Κύλωνα και των δεκαετιών που ακολούθησαν και που ήταν γεμάτοι αναταραχές για την αρχαία Αθήνα. Είναι τα χρόνια που η Δημοκρατία δεν έχει ακόμα εγκαθιδρυθεί, που οι αριστοκράτες πολεμούν μεταξύ τους για την εξουσία, και που οι αδελφοκτόνες μάχες είναι, ασφαλώς, γεμάτες αίμα.

Με ανοιχτό στόμα έμεινε το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο χθες, όταν άκουσε από την έφορο αρχαιοτήτων Δυτικής Αττικής, Πειραιώς και Νήσων Στέλλα Χρυσουλάκη την ερμηνεία για το εύρημά της, και τα τεκμήρια. Όπως είπε η έφορος, που είναι και επικεφαλής της ανασκαφής, το πολυάνδριο (ομαδικές ταφές ανδρών που έπεσαν όλοι μαζί) ήρθε στο φως τις τελευταίες 20 μέρες, μόλις μισό μέτρο κάτω από το αρχαίο έδαφος. Έχει εξεταστεί μακροσκοπικά το 50% των σκελετών και ανήκουν όλοι σε άνδρες. Είναι καλοζωισμένοι, έχουν άριστη οδοντοφυϊα, και, εκ πρώτης όψεως, δεν φέρουν κατάγματα σε οστά. Ένας μόνο, είχε αιχμή βέλους καρφωμένη στον ώμο και η εξήγηση είναι πως ίσως είχε αιχμαλωτιστεί.  Η πρώτη σκέψη της κ. Χρυσουλάκη για τον τρόπο θανάτου τους, είναι πως ίσως κατεσφάγησαν.

Το εκπληκτικό είναι πως όλοι έχουν σιδερένια δεσμά στα χέρια, εκτός από έναν, στην άκρη του σκάμματος, ο οποίος έχει δεσμά στα πόδια. Προφανέστατο πως ήταν δεσμώτες και πως

Παρασκευή 8 Απριλίου 2016

Συγκλονιστικές φωτογραφίες των κατεστραμμένων ιστορικών μνημείων στη Συρία

Ο ναός του Μπελ στην Παλμύρα, τ ηλικίας 2.000 ετών πριν την καταστροφή του τον Σεπτέμβριο του 2015
Πριν και μετά το ISIS: Συγκλονιστικές φωτογραφίες των κατεστραμμένων ιστορικών μνημείων στη Συρία

H συριακή πόλη της Παλμύρας μετά τις μεγάλες καταστροφές σε κάποια από τα ομορφότερα και πιο πολύτιμα ιστορικά μνημεία του κόσμου, αποτελεί έναν διαφορετικό κόσμο σε σχέση με πριν...
Ο φωτογράφος από το πρακτορείο ειδήσεων AFP, Joseph Eid, δημιούργησε ένα άλμπουμ με φωτογραφίες πριν και μετά τις ζημιές, προκειμένου να αναδείξει τη μεγάλη καταστροφή στον πολιτιστικό πλούτο που προκάλεσε ο πόλεμος και η δράση του ISIS στην περιοχή.
"Φυσικά ο ναός του Bel δεν θα είναι ποτέ ξανά ο ίδιος. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των ειδικών, θα

Κυριακή 3 Απριλίου 2016

Με μαθηματικό κώδικα έγραψε ο Όμηρος τα έπη..!


Τα ομηρικά έπη όπως φαίνεται δεν είναι μόνο ένα λογοτεχνικό επίτευγμα αλλά και ένα... μαθηματικό


Άριστος γνώστης των μαθηματικών, με ιδιαίτερη προτίμηση στον αριθμό τρία φαίνεται πως ήταν ο 'Ομηρος: τόσο στην Ιλιάδα, όσο και στην Οδύσσεια, χρησιμοποιεί με αξιοσημείωτο τρόπο στις αναφορές του χαρακτηριστικούς αριθμούς από το ένα ως το εννέα και τα πολλαπλάσιά τους, ενώ το ίδιο το μέτρο των στίχων διαπνέεται από αρμονία που θυμίζει τα πυθαγόρεια μαθηματικά μοντέλα.


Μαθηματική μαεστρία

Για τον ρόλο των μαθηματικών στα ομηρικά έπη μίλησε