ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

ΗΠΕΙΡΟΣ ΕΥΡΩΠΗ ΕΛΛΑΣ ΑΤΤΙΚΗ ΘΕΣΣΑΛΙΑ ΘΡΑΚΗ ΚΟΣΜΟΣ ΚΡΗΤΗ ΚΥΠΡΟΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑ Μ. ΕΛΛΑΔΑ ΜΑΥΡΗ ΘΑΛΑΣΣΑ ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ ΣΤΕΡΕΑ ΕΛΛΑΣ ΧΕΡΣ ΑΙΜΟΥ ΙΣΤ. ΠΡΟΣΩΠΑ ΔΙΑΦΟΡΑ ΜΙΚΡΑ ΑΣΙΑ ΡΩΜΑΪΚΑ

Κυριακή 19 Οκτωβρίου 2014

18 Οκτωβρίου 1912: Ο Υποπλοίαρχος Ν.Βότσης βυθίζει το τουρκικό θωρηκτό "Φετχί Μπουλέντ" ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΟΙ ΤΟΥΡΚΟΙ ΤΟ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ ΑΛΛΑ..






Με την έναρξη του Α' Βαλκανικού Πολέμου, ο υποπλοίαρχος Νικόλαος Βότσης διατάχθηκε να επιτηρεί την παραλιακή ζώνη της Κατερίνης με το τορπιλλοβόλλο «Τ- 11», προκειμένου να μην επιχειρηθεί εκφόρτωση πολεμικών εφοδίων από τουρκικά πλοία στα μαχόμενα Οθωμανικά στρατεύματά τους στη Μακεδονία.

Όμως, ο 35χρονος Υδραίος αξιωματικός, γόνος ναυμάχων του '21, διψούσε για πολεμική δράση και έβαλε ως στόχο ένα παλαιό θωρηκτό του οθωμανικού στόλου, το «Φετχί Μπουλέντ», που ναυλοχούσε στο λιμάνι της τουρκοκρατούμενης τότε Θεσσαλονίκης. Έμαθε ότι από το πλοίο είχαν αφαιρεθεί τα μεγάλα κανόνια του, τα οποία είχαν τοποθετηθεί στην ξηρά για την καλύτερη υπεράσπιση της περιοχής. Ζήτησε από το επιτελείο να δράσει και έλαβε θετική απάντηση.

Η επιχείρηση ορίστηκε για το βράδυ της 18ης Οκτωβρίου. Με τη βοήθεια δύο ελλήνων ψαράδων από την Κατερίνη, που γνώριζαν πολύ καλά τα κατατόπια του Θερμαϊκού, το ελληνικό τορπιλλοβόλο εισέδυσε με πάσα μυστικότητα και περισσή ικανότητα στο ναρκοθετημένο λιμάνι της Θεσσαλονίκης και χωρίς να γίνει αντιληπτό έβαλε από απόσταση 150 μέτρων με δύο τορπίλες κατά του τουρκικού θωρηκτού στις 23:35, σύμφωνα με την αναφορά του κυβερνήτη.

Οι βολές ήταν επιτυχημένες και το «Φετχί Μπουλέντ» έγειρε προς τα δεξιά και άρχισε να βυθίζεται, παρασύροντας στον υγρό τάφο του τον ιμάμη του πλοίου και έξι ναύτες. Μία τρίτη τορπίλη, που εκτοξεύτηκε από το «Τ-11», προσέκρουσε στον κυματοθραύστη. Κατά τη διάρκεια της επιχείρησης, ο Βότσης ήταν ιδιαίτερα προσεκτικός, καθώς στο λιμάνι ήταν αραγμένα δύο ακόμη πλοία, ένα αγγλικό και ένα ρωσικό, και θα μπορούσε να προκληθεί διπλωματικό επεισόδιο αν τους συνέβαινε το παραμικρό.

Αμέσως σήμανε συναγερμός στο τουρκικό στρατόπεδο. Ο εκκωφαντικός κρότος, που δόνησε την πόλη, αρχικά νομίστηκε ότι προερχόταν από έκρηξη σε πυριτιδοποθήκη, αλλά το αρχικό ξάφνιασμα διαδέχθηκε η κατάπληξη, όταν οι Οθωμανοί αξιωματικοί πληροφορήθηκαν την ανατίναξη του πλοίου.

Αμέσως, ο τεράστιος προβολέας από το Καραμπουρνάκι άρχισε να χτενίζει το λιμάνι για την επισήμανση του εισβολέα, αλλά το ελληνικό τορπιλλοβόλο διέφυγε, όπως ήλθε, απαρατήρητο, και στις 4 το πρωί της 19ης Οκτωβρίου 1912 επέστρεψε στη βάση του, στα παράλια της Κατερίνης. Την ίδια μέρα, ο Νικόλαος Βότσης απέστειλε την αναφορά του προς το επιτελείο και δέχθηκε τα συγχαρητήρια του υπουργού Ναυτικών, Νικολάου Στράτου.



Το γεγονός του τορπιλλισμού και της βύθισης του Φετχί Μπουλέντ προκάλεσε μεγάλο ενθουσιασμό στο λαό και το μαχόμενο στρατό. Ήταν η πρώτη μεγάλη ναυτική επιτυχία των Βαλκανικών Πολέμων και γιορτάστηκε με πανηγυρισμούς σε όλη την Ελλάδα. Αναφορά στο κατόρθωμα του Βότση περιλαμβάνεται στον ύμνο του Πολεμικού Ναυτικού Ο Ναύτης του Αιγαίου, που συνέθεσε το 1912 ο Κωνσταντίνος Λυκόρτας.


 ΚΑΙ ΟΜΩΣ ΤΟ ΘΥΜΟΥΝΤΑΙ ...ΑΛΛΑ ΜΥΑΛΟ ΔΕΝ ΒΑΖΟΥΝ .....


18 ΟΚΤ.2014


Τουρκική κορβέτα "σάρωσε" ανενόχλητη Κυκλάδες και Εθνικά Χωρικά Υδατα


"ΖΑΛΙΣΜΕΝΗ" Η ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ - ΜΕΤΕΔΩΣΕ ΛΑΘΟΣ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΤΗΣ ΚΟΡΒΕΤΑΣ ΤΟ ΓΕΕΘΑ!

Νέα ττουρκική επιθετική κίνηση στο Αιγαίο με "σάρωμα" των Εθνικών Χωρικων Υδάτων από μία κορβέτα του τουρκικού Ναυτικού: Η τουρκική κορβέτα TCG Bartın (F-504), προερχόμενη από τον κόλπο Σμύρνης, εισήλθε την 18 Οκτ (23:35) σε Ελληνικά Χωρικά Ύδατα Βορείως  Πάρου.

Στη συνέχεια κινούμενη με Νότια πορεία διήλθε Δυτικώς Ν. Φολέγανδρου και κατόπιν κινούμενη με Ανατολική πορεία εξήλθε από τα Ελληνικά Χωρικά Ύδατα την 19 Οκτ (03:00).
     
Πλοία και μέσα του Πολεμικού Ναυτικού παρακολούθησαν και παρακολουθούν το τουρκικό σκάφος,  καθόλη τη διάρκεια του πλου του.

To ΓΕΕΘΑ στην ανακοινωσή του αναφλερεται στην κορβέτα "BARDIN" αλλά τέτοια κορβέτα δεν υπάρχει στο τουρκικό Ναυτικό, οπότε εκτιμούμε ότι αναφέρεται στην κορβέτα TCG Bartın (F-504). Περισσότερη προσοχή δεν βλάπτει στις ανακοινώσεις του ΓΕΕΘΑ. αν κάνουν λάθος στο όνομα του πλοίου, φανταζόμαστε ότι μπορεί να κάνουν λάθος ή να τους ξεφεύγουν και άλλα λιγόυτερο "θετικά" στοιχεία.

Η προηγούμενη τουρκική επιθετική κίνηση στο Αιγαίο είχε γίνει στις 18 Σεπτεμβρίου, πάλι με πλου κορβέτας.

Η κορβέτα είναι κλάσης D'Estienne d'Orves A69, δηλαδή είναι μία από τις έξι μεταχειρισμένες κορβέτες που παρέλαβε από την Γαλλία το τουρκικό Ναυτικό.Είναι εμφανές ότι οι Τούρκοι είναι ιδιαιτέρως εκνευρισμένοι λόγω των ρωσικών και των ισραηλινών ασκήσεων στην κυπριακή ΑΟΖ και επειδή εκεί δεν μπορούν να αντιδράσουν το κάνουν στο Αιγαίο όπου η κυβέρνηση απλά "κοιτάζει"...Η ΕΙΔΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ defencenet.gr